علی رغم تصور خیلیها، یکی از مجموعه هایی که از همون روزهای سر زبون افتادن فروشگاه های اینترنتی متوجه اهمیت فروش آنلاین شده بود مجموعهی فروشگاه های رفاه بود.
اینکه چه شد که در ادامه فروشگاه اینترنتی رفاه نتوانست مثل دیجی کالا، اسنپ مارکت و ... پیشرو در بازار باشد، من نمیدونم. اما خوب یادم هست یکی از کارپردازان شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه مسئول بررسی بازار و یافتن و خرید یک نمایشگر لمسی بزرگ شده بود. اگر درست یادم باشه اسمش آقای زین العابدینی بود. در برخورد اول متوجه شدم که اطلاعات فنی دقیق و به روزی نداره و تقریبا اطمینان داشتم که مدیران ارشد تا اعتماد نکنند اجازهی خرید تجهیزات رو به ایشون نخواهند داد. برای همین مجبور شدم طی چند جلسه توضیحات مفصلی از همهی آنچه در مورد نمایشگر لمسی، استند و کیوسک لمسی میدانستم در اختیارش گذاشتم تا هم اعتمادش رو جلب کرده باشم هم کمک کنم در انتقال مطالب به مدیران بالادستی دچار مشکل نشیم.
یکی از مزایای رقابتی ما در اون زمان (حد فاصل سال 1387 تا 1390) این بود که تقریبا هیچ شرکت یا شخص دیگه ای اطلاعات فنی ما در خصوص انواع نمایشگر های لمسی و راهکار های تبدیل یک نمایشگر معمولی به یک نمایشگر لمسی رو نداشت و یا بصورت تجاری از این اطلاعات استفاده نمیکرد ولی ما با تمرکز کامل روی این فن آوری کار میکردیم و به همین دلیل جلب اعتماد مشتریان برای ما کار چالش برانگیزی نبود و دیگه اینکه اصولا رقیب جدی ای در این زمینه نداشتیم. البته خوشبختانه به مرور و با دیده شدن کارهای ما در پروژه های مختلف و به ویژه استودیو های تلویزیونی، کم کم سر و کلهی رقبا پیدا شد. این رو بدون تعارف میگم که فعالیت در بازاری که رقیبی در اون شکل نگیره خیلی پر ریسک خواهد بود. اولین تفسیر این موضوع اینه که مسیر بن بسته و اصلا این شاخه از بازار که یک شرکت در اون داره فعالیت میکنه، احتمالا راه به جایی نخواهد برد. برای همین ما از ظهور و شروع به کار رقبامون خوشحال بودیم. رقابت کمک کرد که مارکت در این زمینه بزرگتر بشه و به مرور اتفاق مثبت دیگه ای که افتاد این بود که هر شرکت جایگاه تخصصی خودش رو پیدا کرد. یکی روی استند لمسی فوکوس کرد، یکی روی اجاره تجهیزات و شرکت دیگری روی نرم افزار های مرتبط با سیستم های مبتنی بر نمایشگر های لمسی بزرگ متمرکز شد.
خاطرم هست کارشناس محترمی که از سمت شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه برای کار با استند لمسی ای که ما ساخته بودیم معین شده بود، بر خلاف مشتریان قبلی مون هم با نمایشگر های لمسی آشنا بود و هم خیلی راحت، بدون استرس و حرفه ای با نمایشگر لمسی این استند کار میکرد و به همین دلیل اون استند لمسی 46 اینچی که با صفحات امد دی اف ساخته بودیم، در اون نمایشگاه توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرد.