موزه جایی بی نظیر برای آشنا شدن با پیشینیان و کاوش در آثار تاریخی است. اما در دسترس بودن اطلاعات روی اینترنت باعث شده است که بسیاری از دانشجویان دیگر تمایلی به بازدید از موزه نداشته باشند، به خصوص از زمانی که گوگل امکان بازدید مجازی از موزه ها را برای موبایلهای هوشمند فراهم کرده است.
به منظور همراهی با این جریان، بسیاری از موزهها فناوریهایی را از طریق صفحه نمایش اینتراکتیو ایجاد کرده اند که میتواند بازدیدکنندگان مدرن را نیز به خود جذب کند.
امروزه درصد بسیار چشمگیری از مردم از مانیتورهای لمسی استفاده میکنند. در واقع، تحقیقات نشان میدهد که 60 درصد مردم عقیده دارند که استفاده از موبایل در موزه کیفیت بازدیدشان از موزهها و گالریها را مضاعف کرده است.
نمایشگر های لمسی و دستگاههای موبایل ویژگی مشترک دارند، هر دو آنها اطلاعات را از طریق فناوری لمسی پیشرفته به نمایش می گذارند.
حالا بیایید ببینیم که نمایشگرهای لمسی چگونه برای موزه ها مفیدند و چه کمکی می کنند.
مناسب و سازگار
در تمام طول سال، سازمانها تلاش میکنند به منظور افزایش درآمدشان، بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنند. صرفنظر از استراتژیهای بازاریابی، نمایشگرهای لمسی به موزهها محتوایی جذاب و بهروز ارائه میکند که میتواند بازدیدکنندگان را جذب و دوباره به آنجا بکشاند. در مقایسه با آگهیها و پوسترهای به روش سنتی، صفحات نمایش پیشرفته به سازمانها اجازه میدهد به سرعت محتوای آنها را تغییر دهند. علاوه بر این، محتوای مبتنی بر نرمافزار به راحتی در اختیار گروههای بازدیدکننده قرار داده میشود و اطلاعات همچنین در پلتفرمهای دیگر مثل وبسایت یا نرم افزار موبایل نیز میتواند عرضه شود.
سازگار با محیط زیست
علیرغم اینکه بسیاری از موزهها همچنان از آگهی و کتابچه استفاده میکنند، برخی از آنها طرحهای بدون کاغذ را نیز در پیش گرفتهاند. طبق اعلام PaperSave صورتحسابها، قراردادها، یادداشت و حتی بلیط را نیز میتوان به شکل دیجیتالی عرضه کرد و این صرفهجویی زیادی برای موزه به همراه خواهد آورد. اگر صفحات نمایش در موزه های دیجیتالی شوند، مقدار زیادی در مصرف کاغذ صرفهجویی خواهد شد. این صفحات نمایش با توجه به نحوه محفاظت و نگهداری از آنها تا ده سال عمر میکنند. موزه هنر دالاس یکی از گالریهایی است که کاغذ را به کل از فرایند کاریش حذف کرده است. آنها تمامی آثار و مطالب خود را به شکل دیجیتال عرضه میکنند، تا بتوانند اطلاعاتشان را به گستره بیشتری از مردم دنیا عرضه کنند.
جذابیت
مزیت چشمگیر استفاده از صفحات نمایش پیشرفته در موزه ها این است که آنها صرفنظر از محتوا و کاربردی که دارند، برای مخاطبان خود بسیار جذاب هستند. در دنیای تلفنهای همراه، واقعیت مجازی و مواردی مثل اینها، موزهها باید کاری کنند که رویکرد بازاریابی و فناوریهایشان پیوسته جالب و سرگرمکننده باشند. اگر به خوبی تبلیغات شود، نمایشگرهای لمسی میتوانند بازدیدکننده بیشتری را به موزهها بکشانند. با اضافه کردن محتواهای جانبی مثل بازی و قابلیت استفاده از شبکههای اجتماعی آنها میتوانند قشر جوان جامعه را نیز به خود جلب کنند، اما مرکز توجه موزه ها نباید از هدف و رسالت اصلی شان موزه خارج شود. با این تدابیر و بدین گونه، نسلهای جدید نیز به تاریخ پیشینیان ما علاقهمند خواهند شد.