مانیتور لمسی کاواک (نمایشگر لمسی)

مانیتور لمسی کاواک محصولی است که در واقع از ترکیب سه جزء سخت افزاری (نمایشگر - کامپیوتر – پنل لمسی) در یک محصول واحد شکل گرفته است. تنها تفاوتی که بین مدل های 55 اینچی، 65 اینچی، 70 اینچی و 84 اینچی این محصول وجود دارد، ابعاد نمایشگر آن ها است و از لحاظ عملکرد، مشخصات کامپیوتر داخلی و سرعت، دقت و کیفیت پنل لمسی آن تفاوتی وجود ندارد.
استفاده از نمایشگر های لمسی بزرگ در سال های اخیر گسترش و رواج فراوانی یافته است و هر روز تاثیرات چشمگیر این فناوری در حوزه های مختلف آشکار می شود. اصولا تعامل با یک سیستم لمسی برای همه ی کاربران جذاب است و یک نمایشگر لمسی از کودکان و حتی نوزادان گرفته تا افراد مسن را به سمت خود جذب می کند. دو عامل مهم دیگر در جذب مخاطب و اثر گذاری بر روی آن ابعاد یک نمایشگر لمسی و چند کاربره یا به اصطلاح مالتی تاچ بودن آن است. مگر در موارد خاصی نظیر کیوسک های بانکی و دستگاه های خودپرداز بانکی ATM که حفظ اطلاعات محرمانه مهمترین اولویت است، در اغلب موارد هرچه نمایشگر لمسی بزرگتر باشد برای مخاطب و حتی کاربر جذاب تر است. رزولوشن و روشنایی بالای نمایشگر های لمسی و کامپیوتر های لمسی کاواک یکی از مهمترین ویژگی های این رده از محصولات کاواک است که وجه تمایز اصلی تنها برند تخصصی ایرانی در زمینه ی سیستم های لمسی و تعاملی از رقبایش است.
ویژگی دوم چند کاربره بودن (مالتی تاچ) صرفا تحت سیستم عامل های ویندوز 7 و بالاتر کابردی می شود و علاوه بر محیط های مشخصی در سیستم عامل ویندوز، کاربران می بایست در صورت نیاز به بهره برداری از این مشخصه در محیط های نرم افزاری مختص سازمان خود، برنامه نویسان مرتبط را از توانایی های سخت افزار لمسی کاواک مطلع نمایند تا برنامه نویسان با استفاده از پروتوکل های استاندارد کدینگ سیستم های لمسی، طراحی گرافیکی و عملکرد محیط نرم افزاری تولید شده را بر اساس استفاده نهایی در یک نمایشگر لمسی پایه ریزی نمایند.
اگرچه نمونه های متعددی از برنامه های دموی مالتی تاچ توسط شرکت هایی نظیر مایکروسافت، Omnitapps، Snowflakes برای نمایش قابلیت های نرم افزاری این شرکت ها به بازار عرضه شده است، اما سوال اصلی اینجاست که آیا این نرم افزار ها نیاز های خاص یک سازمان را برطرف می نماید یا خیر؟


سیستم آل این وان


کامپیوتر های لمسی کاواک (All In One) شامل یک نمایشگر با تکنولوژی LED Full HD بزرگ (در ابعاد 55 اینچ تا 84 اینچ ) و کامپیوتر داخلی قدرتمند است. امروزه بهره برداری از این نوع کامپیوتر های لمسی بزرگ در استودیو های تلویزیونی، دفاتر وزرا و مدیران ارشد اجرایی، سالن های کنفرانس و جلسات، غرفه های نمایشگاهی، کلاس های درس موسسات آموزشی مدرن و ... رواج گسترده ای پیدا کرده است.


نمایشگر LED Full HD ، پنل لمسی مادون قرمز مالتی تاچ، کامپیوتر قدرتمند (باامکان ایجاد تغییرات سفارشی در آن) از مهمترین ویژگی های این سیستم است. قاب ضد خش آلومینیومی خاکستری، با طراحی بسیار زیبا بویژه در گوشه ها، علاوه بر جذابیت طراحی، امنیت بالایی برای نمایشگرهای لمسی کاواک ایجاد کرده است. علاوه بر این صفحه ی محافظ شیشه ای (از نوع Tempered Glass) که بر روی پنل تصویر قرار گرفته است امکان هر گونه صدمه ی احتمالی به نمایشگر را به حداقل می رساند. شایان ذکر است امکان نصب شیشه ی مخصوص ضد بازتاب برای استفاده های خاصی مانند استودیو های تلویزیونی بصورت اختیاری موجود می باشد.

کامپیوتر لمسی کاواک


ارتقا و یا انتخاب سفارشی کامپیوتر های OPS یا MINI ATX PC به کاربران گوناگون امکان رفع نیاز های تخصصی شان را می دهد. اتصال داخلی همه ی مولفه های کامپیوتر های لمسی کاواک، باعث شده است نیازی به کابل کشی های اضافی و دردسر ساز نباشد و  فقط و فقط یک کابل تغذیه الکتریکی از سیستم به پریز برق متصل می شود.
طراحی خاص قاب آلومینیومی این امکان را می دهد که در صورت نیاز به سرویس و یا تعمیرات ماژول مالتی تاچ، بدون نیاز به باز کردن کل دستگاه این کار انجام شود.
کامپیوتر های لمسی کاواک با استفاده از ماژول مالتی تاچ با تکنولوژی اسکنر های چندگانه ماتریس سنسور های مادون قرمز، امکان استفاده چهار کاربر هم زمان را فراهم نموده است.
موقعیت پورت های HDMI و Touch USB و PC USB در جلوی پنل کامپیوتر های لمسی کاواک، این امکان را به کاربران میهمان می دهد که به راحتی کامپیوتر های شخصی خود را به سیستم متصل نمایند و از نمایشگر بزرگ و ماژول مالتی تاچ آن استفاده کنند.

سیستم ماژول لمسی کامپیوتر های لمسی کاواک در مواقعی که یک جسم برای مدت زمان طولانی بدون حرکت روی صفحه قرار گیرد، آن را به عنوان یک شیئ فعال برای لمس در نظر نمیگیرد و با خاموش کرد ماژول لمسی ضمن افزایش طول عمر سیستم و جلوگیری از مصرف انرژی بیهوده، به حفظ محیط زیست کمک می کند.
طراحی منحصر بفرد سیستم تهویه و حنک سازی کامپیوتر های لمسی کاواک، امکان ورود گرد و غبار به داخل ذستگاه را به حداقل رسانده است و ضریب انتقال حرارت و خنک سازی سیستم را به طرز چشمگیری افزایش داده است.