صبح روز هفتم اسفند تماسی داشتیم از طرف یکی از کارشناسان محترم اداره تدارکات بانک سپه و این موضوع رو مطرح کردند که برای اداره امور رفاهی و سلامت بانک سپه نیاز به خرید دو دستگاه سیستم صوتی گیشه دارند.
در ابتدا مطرح نکردند که چیدمان محل نهایی استفاده از دستگاه ها به چه شکل هست و گفتند که برای پذیرش بخش صدور دفترچههای درمانی پرسنل بانک سپه نیاز به میکروفون های گیشهای کاواک دارند. با توجه به اینکه کیفیت براشون در اولویت بود ما میکروفون گیشهای مدل CT3066 رو پیشنهاد دادیم.
بعد از انجام امور مالی و اداری تماس جدید دریافت کردیم که از طرف کارشناسان محترم اداره کل خدمات بهداشتی و رفاهی بانک سپه بود و اینجا بود که متوجه شدیم قرار نیست از سیستم صوتی گیشه کاواک بصورت استاندارد و روتین استفاده بکنند. ایشون گفتند که ما چند کارشناس هستیم که ماموریت اصلیمون پذیرش ارباب رجوع و ابطال دفترچه قبلی و صدور دفترچه ی جدید هست. زیرساخت خدمت رسانی به شکلی بود که ارباب رجوع در بدو ورود از یک دستگاه نوبت دهی شمارهای رو دریافت میکرد و بعد از فراخوان شماره وارد اتاقی می شد که دور تا دور اون میز های کارشناسان بود و چیدمان کلاسیک گیشه رو نداشت. بعد از دریافت درفترچه قبلی از اراب رجوع خواسته میشد که بر روی مبلمان مستقر در راهرو منتظر باشه تا دوباره صداش بکنن امام این امکان که دوباره شمارهی نوبتش رو با دستگاه فراخوانی کنند وجود نداشت و کارشناسان مستقر در اتاق که حدودا 3 خانم و سه آقا بودند، مجبور بودند اسامی افراد رو به نحوی فریاد بزنند که صداشون داخل راهرویی که نسبتا ازدحام وجود داشت، شنیده بشه.
قبلا و در یکی از اولین پروژه های بزرگ تجهیز گیشه های یک مرکز اداری بزگ به راه حل میکروفون های گیشه ای در مرکز تعویض پلاک میثم مشکل مشابهی وجود داشت که به کمک سیستم صوتی گیشه کاواک مدل 2011 حل شده بود.
همین موضوع باعث شده بود که به فکر استفاده از سیستم های صوتی گیشه کاواک بیفتند که قبلا در قسمت پذیرش حراست و وردی ساختمانشون نصب شده بود. البته برای نصب با پیچیدگی کمی مواجه شدیم و اون این بود که مجرا و منفذ مناسبی برای رد کردن کابل و به ویژه سوکت نظامی مخصوصی که برای اتصال یونیت فرعی به یونیت اصلی در مدل 3066 استفاده شده، وجود نداشت. این مشکل با کمک یکی از پرسنل محترم و کاربلد تاسیسات ساختمان حل شد. باتوجه به اینکه نیازی به برقراری ارتباط کلامی دو طرفه وجود نداشت و قرار بود از سیستم های صوتی گیشه کاواک به نوعی به عنوان یک پیجر برای فراخوان ارباب رجوعی که دفترچه درمانی جدیدش صادر شده بود استفاده شود و با توجه به کیفیت و حجم صدای کافی یونیت فرعی مدل CT3066 و یونیت های فرعی در یک چیدمان نسبتا عجیب در بالای در و در کنار سردر بر روی سنگ نمای راهرو نصب شد.
خوشبختانه با استفاده از قابلیت ب غیر فعال deactive کردن میکروفون یونیت فرعی و در نتیجه بی صدا شدن Mute بلندگوی داخلی یونیت اصلی این نگرانی که صدای ازدحام افراد در انتظار در راهرو به داخل اتاق تقویت می شود و شرایط آزار دهنده ای را بوجود می آورد نیز وجود نداشت.
از دیگر چیدمان های متفاوت و غیر مزتبط با ظراحی اولیه و اصلی سیستم صوتی گیشه کاواک می توان به استفاده از آن برای برقراری ارتباط با بیماران در مراکر تصویر برداری پزشکی MRI ام آر آی، سی تی اسکن و رادیولوژی X-Ray اشاره کرد. در بسیاری از این مراکز دستگاه ها یا امکان ارتباط صوتی ندارند و یا تجهیزات ارتباط صوتیشان خراب شده و هزینهها و دردسرهای تعمیر آن مقرون به صرفه نیست. بار ها و بارها ازسیستم های صوتی گیشه برای صدور فرامینی نظیر حبس نفس، تکان نخوردن و ... از طرف اپراتور رادیولوژی به بیمار استفاده شده است که سعی میکنم در پست های بعدی بیشتر به آن بپردازم.
بنابراین توصیه میکنم حتی اگر چیدمان کلاسیکی بصورت یک گیشه ی پذیرش ندارید ولی نیازمند برقراری ارتباط کلامی دو یا یک طرفه هستید، برای کسب مشاوره از طریق منوی تماس با ما از ما مشاوره بخواهید.