آیا میز لمسی در مقایسه با سایر سخت افزار های مبتنی بر نمایشگر های لمسی بزرگ، ابزار مناسب تری برای چیدمان غرفه های نمایشگاهی است؟
از اوایل دههی نود شمسی رفته رفته بکارگیری ابزار های مبتنی بر نمایشگر های لمسی مانند استند ها و یا کیوسک های لمسی، میز لمسی و کامپیوتر های لمسی بزرگ در غذفه های نمایشگاهی رونق خاصی پیدا کرد. در دههی هشتاد بسیاری از شرکت هایی که با صرف هزینه های نسبتا بالا اقدام به مشارکت در نمایشگاه ها می نمودند، برای ایجاد ارتباط با بازدید کننده گان از غرفه هایشان علاوه بر بروشور ها و کاتالوگ های چاپ شده، به طراحی و تولید نرذم افزار های مالتی مدیا روی آورده بودند. حتما خاطرتان هست که در طراحی کاتالوگ ها جایی برای قرار گیری سی دی یا بعد تر دی وی دی های حاوی نرم افزار مالتی مدیا در نظر گرفته مشد. اما واقعا سرنوشت آن سی دی ها و دی وی دی ها چه بود؟ تجربه ثابت کرد که تعداد بسیار کمی از باردید کنندگانی که آن ها را دریافت کرده بودند، پس از مراجعه به منزل و یا محل کارشان اقدام به قرار دادن آن سی دی در درایو اپتیکال کامپیوتر خود می نمودند. آنهایی هم که این کار را می کردند ممکن بود به دلیل مشکلاتی مانند نصب و یا به روز نبودن نسخه ی فلش پلیر کامپیوترشان موفق به تماشای محتوی مورد نظرشان نشوند.
در مجموع بنظر میرسد آنچه که در آن دوران رایج و ترند شده بود، در مقایسه با هزینه های تولید آن از کارایی و بازدهی مناسبی برخوردار نبود و طولی نکشید که با درک اهمیت و الزام به وجود وبسایت برای کسب و کارها، طراحی و تولید نرم افزار های مالتی مدیا که به نوعی یک وبسایت آفلاین قابل دسترس بر روی سی دی بودند، از دستور کار اکثر فعالین بخش خصوصی و کمی بعد تر دولتی خارج شد. تا جاییکه خاطرم هست این دوران گذار از مالتی مدیای رایت شده بر روی سی دی به طراحی و داشتن یک وبسایت همزمان شده بود با معرفی نمایشگر های لمسی بزرگ. اگرچه در سال های اولیه سیستم های مبتنی بر نمایشگر های لمسی معمولا تنوع خاصی نداشتند و ما بیشتر در حال اضافه کردن فریم های لمسی مادون قرمز بر روی نمایشگر های معمولی بودیم، اما به مرور و با اضافه شدن بر تنوع این تجهیزات، کاربرد های متفاوتی نیز کشف شد. برای مثال چیدمان یک نمایشگر لمسی که بصورت کاملا افقی در یک غرفه ی نمایشگاهی مستقر شده باشد برای بسیاری از کسب و کار جذابیت خاصی داشت. برای نمونه کسب و کارهایی که با ساخت و ساز، نقشه های هوایی، پلان های دو و یا سه بعدی و روند پیشرفت یک پروژه سر و کار دارند، به نحو چشمگیری می توانند از فواید و ویژگی های متفاوت میز های لمسی چه در غذفه های نمایشگاهی شان و چه در اتاق های جلسات و میتینگ و یا حتی در لابی ورودی ساختمان دفاتر خود از میز لمسی بهره بگیرند. میز لمسی حتی در موارد بسیاری می تواند جایگزین ماکت ها گردد. توجه به اینکه محتوای در حال نمایش بر روی یک میز لمسی، بر خلاف یک ماکت، میتواند پویا و متغیر باشد با در نظر گرفتن هزینه های نسبتا بالای ساخت ماکت، میز لمسی را به گزینه ای بی رقیب تبدیل می نماید.