اجاره و فروش نمایشگر های لمسی کاواک

نمایشگر لمسی، استند لمسی، کیوسک لمسی و میز لمسی

سیستم صوتی گیشه کاواک در گیشه های صدور ویزا در فرودگاه بین المللی امام خمینی

سیستم صوتی گیشه کاواک

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

احترام به ارباب رجوع در اساس نامه ی همه ی ادارات دولتی به عنوان اصل مهم شناخته شده و این در حالی است که در کشور ما مراجعین باید تعظیم کنند تا بتوانند خواسته ی خود را با مسئول گیشه در میان بگذارند.

گیشه پذیرش چیست و چگونه طراحی میشود؟

جهت امنیت شغلی و حفاظت فیزیکی در بسیاری از کشورهای دنیا از گیشه های پذیرش استفاده میشود که انواع و ساختار های متفاوتی دارند. کشور ما هم چند سالی هست که به این نوع ساختارها روی آورده ولی متاسفانه در اکثرسازمانها و ادارات به صورت اصولی استفاده نمیشود .

چهارچوب کلی گیشه ها به گونه ای است که از شیشه ساخته می شود و انواع ضد گلوله و معمولی را شامل می شود گیشه های اکثر بیمارستانها و مراکز درمانی و ادارات از شیشه های معمولی و غیر اصولی ساخته شده و عملا هیچ گونه حفاظت فیزیکی را انجام نمیدهد چون یا شیشه کاملا به سقف نرسیده یا از سمت کف کانتر چند سانتی متر باز گذاشته شده که بجای سینی مخصوص برای رد و بدل کردن مدارک استفاده میشود. در اکثر موارد درسطح گیشه ها سوراخ هایی را میبینیم که برای عبور بهتر صدا ایجاد شده و قسمت انتهایی شیشه به صورت هلالی برش خورده تا مدارک پزشکی یا اوراق اداری یا ارز و پول جابجا شود، اما با توجه به شرایط و تجربیات گذشته در مکانهای مختلف، این ساختار به هیچ عنوان به منظور حفاظت از محل کار و مسئول گیشه توصیه نمیشود چون احتمال صدمات وارده ی ناشی از شکستن شیشه در اثر مشاجره ها و برخورد های فیزیکی مراجعین افزایش پیدا میکند.

 

علل درگیری های مسئولین گیشه با مراجعین چیست؟

اکثر سوء تفاهم های ایجاد شده بین مسئولین گیشه های پذیرش و ارباب رجوع به علت عدم درست شنیدن مکالمات و در پی آن اشتباهات صورت گرفته از طرفین مکالمه میباشد، طی آماری که از سوی شرکت کاواک جمع آوری شده بیشترین درگیری های ایستگاه های مترو بین مسافرین و مسئولین فروش بلیط ها بوده که گاها منجر به شکسته شدن شیشه های گیشه فروش بلیط و زخمی شدن مسئولین گیشه گردیده است.
بیشترین درگیری در پذیرش بیمارستان ها و داروخانه ها به این علت بوده که یا مسئولین گیشه صدای بیماران را به وضوح نشنیده اند و از آنها خواسته اند که دوباره تکرار کنند یا برای اینکه مراجعه کننده صدای آنها را بشنود مجبور شده اند با صدای بلند صحبت کنند و سوتفاهم ایجاد شده باعث درگیری بین آنان گردیده است . در موارد زیادی به علت تلفظ و آوای نزدیک اعداد به هم، اشتباهات رخ داده در صندوق بیمارستانها و داروخانه ها مشاجرات و برخوردهای فیزیکی بوجود آورده است که بر اساس گزارشات مستند این موارد با استفاده از سیستم های صوتی گیشه کاواک به حداقل رسیده است.

 

سیستم صوتی گیشه کاواک چیست؟

سیستم صوتی گیشه کاواک به منظور تقویت صدای طرفین مکالمه در گیشه های پذیرش طراحی و ساخته شد .
این دستگاه برای اولین بار در ایران در چهار مدل از سوی شرکت کاواک به بازار معرفی شد و در حال حاضر بیش از یکصد بیمارستان، بانک، صرافی، داروخانه و ادارات دولتی و خصوصی از این دستگاه ها استفاده مینمایند.
با توجه به مدلهای سیستم صوتی گیشه کاواک امکانات کاربری، جنس و کیفیت آنها متفاوت است ولی اساس کار در همه آنها تقویت صدای ارباب رجوع و مسئول گیشه میباشد.
این دستگاه یک یونیت اصلی دارد که کنترلر دستگاه هم بوده و از میکروفون، اسپیکر، دکمه های تنظیم بلندی صدا و قطع و وصل کردن صدای دو طرف گیشه ی پذیرش تشکیل شده و دارای یک یونیت فرعی میباشد که شامل میکروفن و اسپیکر ارباب رجوع است و بسته به اینکه سمت ارباب رجوع پیشخوان باشد یا نه مدلهای مختلفی از سیستم صوتی گیشه کاواک مورد استفاده قرار میگیرد.

 

دلایل استفاده از سیستم های ارتباطی کاواک چیست؟

از شایعترین بیماریهای کارکنانی که در گیشه های پذیرش یا گیشه های صندوق و یا گیشه های تحویل و دریافت کالا مشغول به کار هستند بیماری های مربوط به حنجره میباشد. در فصل زمستان یکی از رایج ترین بیماری ها سرماخوردگی است که اغلب با گلودرد آغاز می شود. بیشتر این گلودرد ها طی پنج روز تا یک هفته خاتمه می یابند ، اما بعضی اوقات این گلودرد ماه ها فرد را اذیت میکند و اثرات جبران ناپذیری را به جای می گذارد. افرادی که به بیماری دریچه قلبی و یا ذات الریه مبتلا میشوند ، شاید هیچگاه به ذهنشان خطور نکند که علت بیماری آنها گلودردی ساده بوده که به آن توجه نکرده بودند ، بلند صحبت کردن مداوم با ارباب رجوع برای کارکنان پشت گیشه های پذیرش زمینه ساز متورم شدن فولیکول های لنفاوی در ناحیه گلو می باشد که عواقب بسیار خطرناکی برای آنان دارد . یکی از راه حل های از بین بردن این مشکلات ، سیستم صوتی گیشه کاواک می باشد و با توجه به این که مسئولین گیشه در طول روز و به صورت طولانی مدت مجبور به صحبت با ارباب رجوع میباشند لزوم استفاده از این دستگاه ها بیش از پیش احساس میشود. احتمال انتقال بیماری های مسری از مراجعین به کاربران گیشه بخصوص در بیمارستانها که اکثر مراجعین، بیماران هستند بیشتر از سایر مشاغل میباشد و این احتمال با استفاده از ساختار مناسب گیشه و سیستم صوتی گیشه ی کاواک به حداقل می رسد.

بنا به گزارشات و آمارگیری های کارشناسان شرکت کاواک ، کاهش درگیری های بین ارباب رجوع و مسئولین گیشه ، باعث افزایش درخواست استفاده از سیستم صوتی گیشه کاواک در مراکز مختلف گردیده است.
احترام به ارباب رجوع در اساس نامه ی همه ی ادارات دولتی به عنوان اصل مهم شناخته شده و این در حالی است که در کشور ما مراجعین باید تعظیم کنند تا بتوانند خواسته ی خود را با مسئول گیشه در میان بگذارند، سیستم صوتی گیشه کاواک این مشکل بزرگ را که ناشی از عدم رعایت ساخت و استفاده اصولی از گیشه های پذیرش ارباب رجوع است برطرف نموده است.
آرامش محیط کار و به حداقل رسیدن آلودگی های صوتی یکی از نکات اساسی استفاده از سیستم صوتی گیشه کاواک میباشد بدین صورت که مراجعین برای انتقال درخواست و صدای خود به کاربر گیشه از میکروفن بیرونی استفاده میکند و به هیچ عنوان نیاز به بلند صحبت کردن ندارند.

یکی از نگرانی هایی که مسئولین گیشه دارند شنیدن صحبت های کارمندان توسط مراجعین میباشد که البته در این مورد هم شرکت کاواک تابش جسم سیاه تمهیداتی اندیشیده که حریم خصوصی مسئولین گیشه رعایت شود و کنترل اجزای مختلف دستگاه مکالمه ی ارباب رجوع و مسئول گیشه را برعهده ی کاربران گذاشته تا در مواردی که نیاز میدانند میکروفون داخلی را خاموش نمایند واین در صورتی است که همزمان میتوانند صدای بیرون گیشه را از طریق اسپیکر داخلی بشنوند یا برای منتقل نشدن صدای بیرون گیشه به داخل، میتوانند میکروفون سمت بیرون را قطع نمایند.

اهمیت رضایت مشتریان و مراجعین برای مسئولین گیشه ها و سازمانها چه اندازه است و سیستم های صوتی گیشه کاواک تا چه حد یاری گر این امر بوده؟
شرکت کاواک تابش جسم سیاه به استناد تقدیر نامه ها و گزارش های مکتوبی که از موسسات، بیمارستانها، درمانگاه ها و مراکز مختلف دولتی و خصوصی دریافت کرده اعلام میدارد که به منظور ارتقاء سطح فرهنگی در ادارات و مراکز مختلف بیش از پیش و با قدرت تمام در عرصه ی سیستم های صوتی گیشه گام برخواهد داشت و امیدوار است همه ی ملت فهیم و با فرهنگ ایران زمین ما را در این مهم یاری فرمایند.