کاواک

آخرین اخبار از محصولات و پروژه های انجام شده

کیوسک لمسی ۴۶ اینچی فروشگاه رفاه | تجربه پیشگامانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

کیوسک لمسی ۴۶ اینچی فروشگاه رفاه

در روزهای ابتدایی معرفی فروشگاه‌های اینترنتی، برخلاف تصور بسیاری، یکی از مجموعه‌هایی که از همان ابتدا به اهمیت فروش آنلاین پی برد، مجموعه فروشگاه‌های رفاه بود.

تجربه فروشگاه رفاه در ورود به فروش آنلاین

اینکه چرا در ادامه مسیر، فروشگاه اینترنتی رفاه نتوانست مانند دیجی‌کالا، اسنپ مارکت و سایر رقبا به پیشتاز بازار تبدیل شود، موضوعی است که از جزئیات آن بی‌اطلاعم. اما خوب به خاطر دارم یکی از کارپردازان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مسئول بررسی بازار و تهیه یک نمایشگر لمسی بزرگ شده بود.

اگر درست به یاد بیاورم، نام ایشان آقای زین‌العابدینی بود. در برخورد اول متوجه شدم اطلاعات فنی دقیق و به‌روزی در این زمینه ندارد و تقریبا مطمئن بودم که مدیران ارشد مجموعه، بدون اطمینان کامل، مجوز خرید این تجهیزات را صادر نخواهند کرد.

به همین دلیل، در چند جلسه مختلف، تمامی اطلاعاتی که در خصوص نمایشگرهای لمسی، استند لمسی و کیوسک لمسی در اختیار داشتم را در اختیار ایشان قرار دادم؛ هم به‌منظور جلب اعتماد و هم برای اینکه در انتقال این اطلاعات به مدیران بالادستی، دچار مشکل نشود.


Refah Store Touch Kiosk

مزیت رقابتی در بازار نمایشگرهای لمسی

یکی از مزایای رقابتی ما در آن سال‌ها (حدفاصل ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰) این بود که تقریبا هیچ شرکت یا شخص دیگری اطلاعات فنی ما در زمینه‌ی انواع نمایشگرهای لمسی و راهکارهای تبدیل یک نمایشگر معمولی به یک نمایشگر لمسی را نداشت یا حداقل به شکل تجاری از این دانش استفاده نمی‌کرد.

ما با تمرکز کامل روی این فناوری کار می‌کردیم و به همین دلیل، جلب اعتماد مشتریان برای ما کار دشواری نبود. علاوه بر این، در آن مقطع رقیب جدی‌ای در این حوزه وجود نداشت.

نقش رقابت در گسترش بازار تجهیزات لمسی

البته خوشبختانه، به مرور و با دیده شدن پروژه‌های ما در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه در استودیوهای تلویزیونی، کم‌کم سر و کله‌ی رقبا پیدا شد.

بی‌تعارف باید بگویم فعالیت در بازاری که رقیب در آن شکل نمی‌گیرد، بسیار پرریسک است. چراکه اولین تفسیر این شرایط این است که مسیر بن‌بست است و این شاخه از بازار، احتمالا آینده روشنی ندارد. به همین دلیل ما از ظهور رقبا خوشحال بودیم.

رقابت کمک کرد که بازار تجهیزات لمسی بزرگ‌تر شود و در ادامه اتفاق مثبتی که رخ داد این بود که هر شرکت جایگاه تخصصی خودش را پیدا کرد.

یکی بر روی استند لمسی تمرکز کرد، دیگری بر خدمات اجاره تجهیزات لمسی و شرکت سومی بر توسعه‌ی نرم‌افزارهای مرتبط با سیستم‌های نمایشگر لمسی بزرگ متمرکز شد.

 Refah Store Touch Kiosk 3

استقبال از استند لمسی ۴۶ اینچی در فروشگاه رفاه

خاطرم هست کارشناس محترمی که از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای کار با استند لمسی ۴۶ اینچی که ما ساخته بودیم معین شده بود، برخلاف بسیاری از مشتریان قبلی، هم با نمایشگرهای لمسی آشنا بود و هم بسیار راحت و حرفه‌ای با این استند لمسی کار می‌کرد.

به همین دلیل آن استند لمسی ۴۶ اینچی که با فویل لمسی و صفحات MDF ساخته شده بود، در آن نمایشگاه توجه بسیاری را به خود جلب کرد و نقطه عطفی در معرفی کیوسک لمسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شد.

Refah Store Touch Kiosk 1

لوگوی شرکت کاواک تابش جسم سیاه
logo-samandehi

تهران، یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، میدان فرهنگ، مابین خیابان سی و چهارم و سی و ششم غربی، پلاک بیست، واحد یک

کد پستی: ۱۴۳۱۹۹۶۵۹۳

002113
دیروز: 4
این ماه: 273
ماه قبل: 213