معاونت بازاریابی و فروش ایرانخودرو از اولین شرکت های خودرو سازی در ایران بود که حتی قبل از شیوع ویروس کرونا به فکر تجهیز گیشه های خود افتاد.
سیستم صوتی گیشه کاواک مدل 2011 دومین نمونه از محصول سیستم صوتی گیشه کاواک بود که در سال 1392 توسط کاواک به بازار ایران معرفی شد. اولین نمونه ای که کاواک به بازر معرفی کرد سیستم صوتی گیشه مدل ۹۹۰۹ بود که یک مدل اقتصادی محسوب میشد. در اون سالها با توجه به اینکه تنوع مدل ها مثل امروز نبود، اکثر مشتریانی که به دنبال نمونه ی بهتری بودند از میان مدل 9909 و 2011، مدل 2011 را انتخاب میکردند. یادم میاد یکی از مواردیکه باعث شده بود مدل 2011 اقبال بیشتری پیدا کنه، طراحی نسبتا متفاوت یونیت اصلی آن و به ویژه رنگ سیاه مات آن بود. علاوه بر این مدل 2011 بر خلاف مدل 9909 به میکرو سوئیچ های قطع و وصل آنی میکروفون ها نیز مجهز بود و این برای بسیاری از کاربران یک آپشن ضروری تلقی میشد.
یکی دیگر از جزییاتی که در طراحی سیستم صوتی گیشه کاواک مدل 2011 مورد توجه کاربران قرار گرفته بود پایه ی میکروفون یونیت اصلی بود که بر خلاف مدل های دیگر تماما بصورت منعطف نبود و فقط قسمت پایینی آن بصورت فنری بود و همین برای ارائهی امکان تنظیم جهت و موقعیت میکروفون کافی بود.
از دیگر تفاوت های سیستم صوتی گیشه کاواک مدل 2011 با تقریبا تمام مدل هایی که در سال های بعدی به بازار معرفی کردیم، این بود که در بخش یونیت فرعی (یونیت مشتری یا ارباب رجوع) قسمت بلندگو و میکروفون بصورت یکپارچه در یک واحد یکپارچه قرار نگرفته بود. در این مدل میکروفن در ارتفاع مناسب بر روی شیشه نصب میشد و اسپیکر خارجی که در یک قاب که بصورت مثلث قاوم الزاویه بود در محل تلاقی شیشه و لبه ی کانتر مستقر می گردید. به همین دلیل این مدل 2011 برای نصب بر روی گیشه هایی که در سمت مشتری لبه یا کانتر نداشتند مناسب نبود چرا که امکان نصب اسپیکر یونیت مشتری به سادگی فراهم نمیشد.
بطور کلی از سیستم ارتباط صدای دو طرفه گیشه مدل 2011، کمتر از 500 دستگاه توسظ شرکت کاواک به ایران وارد، نصب و راه اندازی شد و ئاردات این مدل با معرفی مدل های متنوع تر ادامه پیدا نکرد.